Tuesday 2 November 2010

Kenangan SMMR

Merujuk pada posting aku pasal Pelajaran (Education) - Bhg. 5.

Antara kenangan mengusik jiwa:

1. Aku jatuh hati kat classmate aku yang sorang ni...sebab muka dia comel dan dia sangat pemalu. Aku suka kacau dia. Haha. Dia pun pengawas jugak. So, kalau dapat duty sama dengan dia, memang aku seronok. Tapi tak tau camana...lepas Form 5 tetiba je putus hubungan.

2. Lepas SPM aku rapat dengan 'S' yang aku admire sebab dia pandai main gitar. Sekejap je...lepas masuk ITM, aku putuskan hubungan dengan dia.

3. Masa Form 4, aku pernah dapat surat cinta dari sorang 'secret admirer'. Dia selitkan surat tu dalam alas meja aku. Antara ayat2 dia yang masih aku ingat "...sebusuk-busuk bau bunga taik ayam, wangi lagi bau mu".

4. Hehe...masa tu aku suka balut meja aku dengan kertas. Pada kertas tu aku tampal gambar2 dari majalah Gila-Gila. Lepas tu aku lapik kertas tu dengan plastik. Herannya...kenapa aku tak pernah dapat anugerah meja tercantik. Hmmm...

5. Mak & Abah cukup tak suka masa tu aku dok berkawan dengan Long, Ngah, Pian & The Gang. Sebab diorang ni mat-mat rock. Mak & Abah tu tak tau ke...anak diorang ni Minah Rock? Heh.

6. Aku selalu ikut Along pegi training Hoki, padahal aku tak main pun. Tak berani! Aku jadi pom-pom girls je kat tepi padang. Mak selalu marah aku sebab tak pernah lekat kat rumah...padahal dah dekat nak exam. Kitorang selalu ge sekolah petang naik basikal Chopper yang aku dah bega jadik sporty...mud guard semua aku buang. Bila time hujan je..belakang baju habis kotor. Hihi. Sempat 'merempit' lagi tu.

7. Kitorang tusyen subjek Add Maths kat rumah aku. Cikgu dari Sekolah Sains Raub. Cikgu tu bagus...slow & steady je dia ajar kitorang, walaupun aku ni bengap tahap babun. At last, aku flunk juga subjek tu. Mak cakap "Tak apalah. Kak Muna (sepupu aku) pun tak pass juga". Haha. Ada ke...

8. Masa Form 5, aku kamceng dengan brader-brader Upper 6 sampai ada sorang tu jadi 'abang angkat' aku. Hampir semuanya dari Felda Sg. Koyan. Ada sekali tu, diorang nak datang beraya ke rumah...Abah tipu diorang, cakap aku tak de. Rupanya Abah tak suka...sebab diorang datang pakai seluar jeans & T-Shirt je. Heh. Apa daaa...

9. Ustaz suruh aku masuk pertandingan Musabaqah. Aku cakap aku bukannya pandai mengaji (maksud aku, tak pandai berlagu). Ustaz tu marah...dia kata "Huish! Takkan tak pandai mengaji!". So aku pun masuk la... Masa pertandingan tu, aku kena tegur dek juri "Lain kali kalau tak pandai berlagu, jangan berlagu". Hahaha... Sapa yang malu? Akuuu jugak!!

10. Beberapa kali gak masuk pertandingan bakat menyanyi...selalunya aku duet dengan Nur Sham Amir Hussin. Tapi kitorang selalu kalah dengan geng kakak senior. Aku ingat lagi, dalam satu pertandingan tu, kitorang nyanyi lagu duet Hanya Sekali (The Sisters, kembar arwah isteri M. Nasir tu). Geng Senior tu nyanyi lagu Berita Dari Rantau - Alleycats. Tapi persembahan diorang memang menarik.

11. Sorang Cikgu ni tanya "Awak ni anak Mat Salleh ke?" sebab aku dapat A1 dalam English. Sayangnya...aku tak dapat gred yang sama untuk BM. Kenapa ehh..??

No comments: